De luizenmoeder groeit door naar 1.3 miljoen kijkers
Geschreven door Sebastiaan BoersHet was zondagavond lastig kiezen voor de kijker. Vrijwel alle zenders hadden veel (nieuwe) series of programma's klaar staan. Maar niet NPO 1 of RTL 4 wist de strijd om de kijker te winnen. NPO 3 ging er met de winst vandoor. De tweede aflevering van de nieuwe comedyserie, De luizenmoeder, wist zondagavond 1.390.000 kijkers te bereiken. Hiermee versloeg de comedyserie, met onder andere Jennifer Hoffman, haar concurrenten met gemak.
Bij RTL 4 ging het nieuwe seizoen van Moordvrouw van start. Om 20.00 uur zaten er zeker 1.149.000 mensen klaar voor het nieuwe seizoen. NPO 1 wist met de tweede aflevering van de Curling Quiz zeker 1.028.000 kijkers te bereiken. Maar opnieuw was NPO 2 sterker met 1.264.000 kijkers voor Door het hart van China. Een week eerder wist NPO 2 ook met gemak NPO 1 in te halen.
Maar daar bleef het niet bij. Ook rond 21.30 uur was er voor de kijker genoeg te kiezen. Direct na De luizenmoeder, om 21.00 uur, hield NPO 3 nog 554.000 kijkers over voor Smeris. Bij RTL 4 keken er 1.107.000 kijkers naar de eerste aflevering van de comedyserie Soof, gebaseerd op de gelijknamige film. Dit was het nieuws wist na de Curling Quiz nog zeker 1.112.000 kijkers te bereiken.
SBS6 zond om 20.30 uur Paleis voor een prikkie uit. Hier keken in totaal zeker 739.000 mensen naar. Daarna keken er nog eens 781.000 mensen naar de tweede aflevering van Klasgenoten. Hiermee deed de commerciële zender het zeker niet slecht.
Want SBS6 was groter dan RTL 4 in de late avond. Om 22.00 uur bleven er van de 1.107.000 kijkers voor Soof 708.000 kijkers over voor de eerste aflevering van CMC. Hiermee bleef de ziekenhuisserie een beetje achter op haar concurrentie. Maar toch was het een prima zondagavond voor RTL 4.
Naast De luizenmoeder met 1.390.000 kijkers op de derde plek, bestaat de top drie verder nog uit; Studio Sport Eredivisie met 2.611.000 kijkers op de eerste plek en uit het NOS Journaal van 20.00 uur met 2.506.000 kijkers op de tweede plek.
Dit alles blijkt uit de kijkcijfers die Stichting Kijkonderzoek dagelijks op haar website publiceert.
Foto: AVROTROS