Serious Request bereikt miljoen minder mensen

Serious Request bereikt miljoen minder mensen

Geschreven door Daniël Schalk

3FM Serious Request 2015 in Heerlen heeft ruim één miljoen minder mensen bereikt dan 3FM Serious Request 2014, dat blijkt uit cijfers van het Nationaal Luister Onderzoek. In totaal volgde 9,6 miljoen mensen de actie van NPO 3FM. In 2014 volgden 10,6 miljoen 3FM Serious Request.

Jongerenradiozender NPO 3FM haalde in de maanden november/december 2015 een marktaandeel van 8,0 procent binnen. Een jaar eerder was dat 10,3 procent marktaandeel. In de maanden oktober/november 2015 haalde NPO 3FM een marktaandeel van 7,8 procent binnen.

De oorzaak van de daling van de luistercijfers heeft mogelijk te maken met de keuze voor een meer sobere aanpak. “Hierbij stond de stille ramp meer dan ooit centraal. Hierdoor ontbraken spraakmakende activiteiten als Veiling TV, het sapjesalarm slaapgasten”, laat de NPO weten.

3FM-zenderbaas Wilbert Mutsaers liet in oktober aan de Nieuwe Revu weten dat er tijdens 3FM Serious Request 2015 meer aandacht aan de inhoud besteed wordt. “We willen de luisteraar wat meegeven over de wereld, maar het moet niet te hoogdravend worden zodat je te veel mensen verliest.”

3FM Serious Request 2015 heeft 7.562.985 euro opgehaald voor de generatie van de toekomst in oorlogs- en conflictgebieden. Een jaar eerder werd er 11,8 miljoen opgehaald voor slachtoffers van seksueel geweld in conflictgebieden. Het Glazen Huis van Serious Request stond in 2014 in Haarlem.