Pointless weekoverzicht: #3

Pointless weekoverzicht: #3

Geschreven door Sebastiaan Boers

De derde week van Pointless zit er al weer op. Drie weken lang zijn Lucille Werner en Owen Schumacher samen te zien in de nieuwste quiz van de publieke omroep, Pointless. In Pointless is het de bedoeling om met zo min mogelijk punten zo hoog mogelijk te scoren.

Nu de derde week er op zit, raken de kijkers langzaam maar zeker gewend aan Pointless. Op maandagavond schakelden er 551.000 kijkers in om naar Pointless te kijken. Met deze kijkcijfers stond Pointless op plek 17 in de top 25 van best bekeken programma's van de maandag. Het marktaandeel voor de AVROTROS kwam toen uit op 16,3 %.

Een dag later, op dinsdagavond, keken er meer mensen. In totaal werd Pointless door 625.000 mensen bekeken. Met deze kijkcijfers eindigde Pointless op plek 16 in de top 25 van best bekeken programma's van de dinsdag. Dankzij deze kijkcijfers zag de AVROTROS een marktaandeel binnen komen van 17,9 %. 

Midden in de week, op de woensdagavond, liepen de kijkcijfer fors terug. Er keken slechts 430.000 mensen naar de derde aflevering van deze week. Met de kijkcijfers wist Pointless op plek 21 te eindigen in de top 25 van de best bekeken programma's van de woensdag. Het marktaandeel voor de AVROTROS kwam uit op 12,7 %.

Gelukkig voor Lucille en Owen liepen de kijkcijfers op donderdagavond weer wat op. De vierde aflevering van deze week werd bekeken door 509.000 mensen. Dankzij deze kijkcijfers weet Pointless op donderdag op plek 18 te eindigen in de top 25 van best bekeken programma's. Het marktaandeel voor de AVROTROS kwNuam uit op 17,5 %.

Vrijdagavond was de laatste aflevering van deze week te zien. Pointless sloot haar derde week af met 601.000 kijkers. Hiermee is de aflevering van vrijdag de op één na best bekeken aflevering van deze week. Op dinsdagavond keken de meeste mensen, namelijk 625.000.

Met de 601.000 kijkers op vrijdagavond wist Pointless op plek 17 te eindigen in de top 25 van best bekeken programma's van de vrijdag. Het marktaandeel voor de AVROTROS kwam uit op 18,1 %. Hiermee is dit marktaandeel het hoogste van deze week.

Nu er drie weken Pointless achter de rug zijn is het tijd om deze drie weken te evalueren. Van alle kijkcijfers is een top drie gemaakt van de best bekeken afleveringen tot nu toe. Op de derde plek staat de aflevering van 28 juli. Op die dag schakelden er maar liefst 789.000 mensen in om naar Pointless te kijken.

Op de tweede plek staat de aflevering van 29 juli. Dit was de derde aflevering en deze werd bekeken door 820.000 kijkers. Maar de allereerste aflevering, op 27 juli, staat nog steeds met stip bovenaan. In totaal keken er naar de eerste aflevering van Pointless maar liefst 873.000 kijkers.

Nadat de eerste aflevering, die door 873.000 kijkers bekeken werd, heeft de recensent van Showbizznetwork hier een recensie over geschreven. Dit was meteen de allereerste recensie die hij schreef over een quiz. Deze recensie is hier nogmaals terug te lezen.

Uit de eerste drie weken kan (op dit moment) geconcludeerd worden dat de kijker van Pointless houdt. Er lijkt een vaste groep kijkers te ontstaan die redelijk stabiel blijft. De kijkcijfers laten dit (positief) beeld duidelijk zien. Dagelijks publiceert Stichting Kijkonderzoek de kijkcijfers van de dag.

De kijkcijfers uit dit bericht zijn eerder gepubliceerd door Stichting Kijkonderzoek.

Bekijk Pointless terug via TV Blik.