Lekker Nederlands verliest nog meer kijkers

Lekker Nederlands verliest nog meer kijkers

Geschreven door Daniël Schalk Laatste update:

Lekker Nederlands verloor vrijdagavond opnieuw veel kijkers. Vrijdag keken er 384.000 mensen naar Lekker Nederlands, goed voor 5,6 procent marktaandeel. Drie weken geleden ging het tweede seizoen met 527.000 kijkers van start op de nieuwe vrijdagavond van familiezender SBS6.

Vorige week verloor het programma, waarin JURK! en Nick & Simon het tegen elkaar opnemen, al veel kijkers. Naar de tweede uitzending van het tweede seizoen keken 405.000 mensen. Het eerste seizoen trok vorig jaar circa een miljoen kijkers en gemiddeld 15,1 procent marktaandeel.

Het grote verschil is de verhuizing van de zaterdag- naar de vrijdagavond. Lekker Nederlands moest het vorig jaar opnemen tegen Goor Draait Door, de talkshow van Gordon. Het tweede seizoen van Lekker Nederlands concurreert direct met The Voice Kids op RTL4 en Flikken Maastricht op NPO 1.

The Voice Kids verloor vrijdag ook kijkers. Vrijdag keken er 1.942.000 mensen naar de talentenjacht, goed voor 28,5 procent marktaandeel. Een week eerder keken er 2.040.000 mensen naar The Voice Kids. De week daarvoor keken er 1.955.000 mensen naar de start van het nieuwe seizoen.

NPO 1 trok vrijdagavond 1.602.000 kijkers met Flikken Maastricht-spin-off Flikken Rotterdam, goed voor 22,8 procent marktaandeel voor AVROTROS. NPO 1 won in tegenstelling tot RTL4 en SBS6 kijkers. Vorige week vrijdag trok de AVROTROS-politieserie Flikken Rotterdam 1.570.000 kijkers.

Bijdehandjes won na Lekker Nederlands, in tegenstelling tot haar voorganger, kijkers. De onofficiële opvolger van Praatjesmakers met Jeroen van Koningsbrugge trok vrijdag 510.000 kijkers, goed voor 7,9 procent marktaandeel. Vorige week keken er 479.000 mensen naar Bijdehandjes op SBS6.

Bekijk Lekker Nederlands op TVblik.nl/lekker-nederlands