Succesvolle start voor Man Bijt Hond en Lingo bij SBS6

De nieuwe vooravond van SBS6 met de voormalige NPO-programma’s Man Bijt Hond en Lingo is maandag zeer succesvol van start gegaan. Man Bijt Hond trapte maandag af met 611.000 kijkers en Lingo trok aansluitend 802.000kijkers tegenover GTST, dat terugkeerde met 665.000 kijkers.

Alle ogen waren maandagavond gericht op SBS6. Of de terugkeer van de twee oude NPO-titels succesvol zou zijn, was een groot raadsel. “Het is wel een goede move, want het Lingo is een bekend merk”, zei voormalig programmadirecteur Bert van der Veer van RTL4 maandag tegen RTL Z.

Man Bijt Hond maakt onderdeel uit van de nieuwe koers van de familiezender. “We willen met SBS6 midden in de maatschappij staan, het Nederland van nu laten zien. Daar is Man bijt hond bij uitstek een geschikt tv-programma voor”, zei televisiedirecteur Marco Louwerens van Talpa Network afgelopen juli.

Na Lingo ging het tweede seizoen van Chateau Meiland van start. De terugkeer van de realityserie over de familie Meiland trok 970.000 kijkers. Aansluitend ging het nieuwe seizoen van Waar is De Mol? van start met 551.000 kijkers. RTL4 trok met een herhaling van Van Der Vorst Ziet Sterren 379.000 kijkers.

Man bijt hond is iedere werkdag om 19.30 uur te zien bij SBS6. Je kunt Man bijt hond terugkijken via Gids.tv.

Foto: KRO-NCRV

Geef een reactie