Net5 in nieuw jasje
Geschreven door Daniël SchalkMet de komst van Arie Boomsma naar Net5 en de start van het nieuwe survivalprogramma The Island introduceert de zender van SBS Broadcasting haar nieuwe vormgeving. Televisiezender Net5 heeft vanaf vandaag, donderdag 21 januari, een compleet nieuw logo en een vernieuwde huisstijl.
Het nieuwe jasje is onderdeel van de grote verandering van Net5 om niet langer een vrouwenzender te zijn. Net5 begon op 1 maart 1999 met uitzenden. De commerciële zender werd aangekondigd als een commerciële versie van de Publieke Omroep met nieuwsprogramma’s en series.
Deze opzet mislukte en daarom besloot SBS om van Net5 een vrouwenzender te maken. Net5 verkocht zelfs programma’s aan RTL, omdat deze niet bij het vrouwelijke profiel zouden passen. Net5 kwam met programma’s als Achter Gesloten Deuren, Buitenlandse bruiloft en Verborgen Gebreken.
Tijdens de jaarpresentatie van SBS Broadcasting in november 2015 kondigde Peter Lubbers, Directeur Televisie van SBS, aan dat Net5 een gemende zender moet worden met veel meer mannelijke kijkers. De eerste stappen zijn gezet met het nieuwe jasje en het nieuwe programma The Island.
Net5 in een nieuw jasje!Net5 in een nieuw jasje!
Geplaatst door Net5 op woensdag 20 januari 2016