TMG nieuwe uitgever magazine Wendy van Dijk

TMG nieuwe uitgever magazine Wendy van Dijk

Geschreven door Daniël Schalk

De Telegraaf Media Groep (TMG) wordt de nieuwe uitgever van het tijdschrift van Wendy van Dijk, WENDY-Een zoektocht naar geluk. De oplage van het magazine van de RTL4-presentatrice gaat van vier naar zes nummers per jaar, dat heeft uitgever TMG maandag laten weten.

“Het zal niet alleen een voortzetting zijn van het initiatief dat Wendy van Dijk een jaar geleden met haar magazine WENDY ontketende, er zal ook een verbreding naar een compleet uitgeefplatform plaatsvinden”, laat het moederbedrijf van dagblad De Telegraaf maandag weten.

Wendy heeft veel zin in de voortzetting van haar blad. “Door het succes van onze zoektocht naar geluk en de zeer positieve reacties van zowel de lezers als de adverteerders hebben we besloten het initiatief op volle kracht voort te zetten en uit te breiden. Daar heb ik ontzettend veel zin in”, zegt Van Dijk.

Ze vervolgt: “Ik ben blij dat we nu met de kennis en ervaring van TMG nieuwe stappen kunnen zetten. We gaan, zoals aangekondigd, van 4 naar 6 nummers per jaar in 2016, en we maken daarnaast een prachtige Moederdagspecial. Bovendien gaan we de titel ‘Wendy Gezond’ introduceren.”

De presentatrice koos voor De Telegraaf Media Groep vanwege hun visie. “Na een uitgebreide oriëntatie, hebben we voor TMG gekozen, omdat het bedrijf het meest brede idee ontwikkelde over de samenwerking en een indrukwekkende visie gaf op de toekomst”, vertelt het RTL4-gezicht.

“Wij kijken er naar uit samen met Wendy haar initiële succes verder te verdiepen”, zegt TMG- uitgeefdirecteur Harry de Wit. “Dat doen we door onze journalistieke competenties in te zetten voor de doorontwikkeling en verbreding van de formule, maar ook door ons in te zetten voor werving van abonnees en adverteerders.”

Het eerste nummer van het blad van Wendy van Dijk bij haar nieuwe uitgeverij komt uit op 17 maart 2016. In lijn met de ambitie van Wendy om de thematiek ‘zoektocht naar geluk’ het komende jaar nóg diepgravender uit te werken is het thema van dit nummer 'Gezonder eten gelukkiger leven'.

De dagelijkse leiding van WENDY blijft in handen van hoofdredacteur Robert Heukels en art director Anneke Krull, die een jaar geleden het visuele concept van WENDY ontwierp. Dit team gaat samenwerken met TMG Natives, de nieuwe custom publishing afdeling van TMG onder leiding van Mirjam Brinks.