Blog: Eerste Wie is de Mol? Experience groot succes

Blog: Eerste Wie is de Mol? Experience groot succes

Geschreven door Daniël Schalk Laatste update:

Zaterdagmiddag vond in TAETS Art and Event Park in Amsterdam-Zaanstad de eerste editie van de Wie is de Mol? Experience, voorheen de Molfandag, plaats. Tijdens de Wie is de Mol? Experience konden de kijkers van het AVROTROS-programma Art Rooijakkers en de kandidaten ontmoeten.

Nadat om 13:00 uur de deuren waren geopend, begon om 13:30 uur de eerste Meet & Greet met de kandidaten van het zestiende seizoen van Wie is de Mol? De echte Wie is de Mol?-fans stonden na een half uur wachten eindelijk oog in oog met de kandidaten van het zestiende seizoen.

Na een half uur selfies maken met hun grootste fans werden kandidaten Airen Mylene, Annemieke Schollaardt, Cécile Narinx, Ellie Lust, Klaas van Kruistum, Marjolein Keuning, Remy van Kesteren, Rop Verheijen, Taeke Taekema en Tim Hofman door Art Rooijakkers op het podium geroepen.

Niet alleen de kandidaten werden onder een luidt applaus op het podium ontvangen. Ook Art viel in een warm bad. De presentator is erg geliefd bij de trouwe Wie is de Mol?-kijkers. “Ik hoop dat Art het blijft presenteren, hij doet het echt goed!”, hoorde ik iemand op de publieke tribune zeggen.

Voorafgaand aan de Meet & Greet konden de bezoekers van de Wie is de Mol? Experience vragen inleveren voor de ‘persconferentie’. Van 14:00 uur tot 15:00 uur werden door de kandidaten zoveel mogelijk vragen van de bezoekers beantwoord, die door Art aan de kandidaten werden voorgelegd.

Tijdens de persconferentie werd aan Airen gevraagd hoe het was om de eerste afvaller te zijn, beantwoorde Taeke de vraag of Wie is de Mol? spannender was dan een hockeywedstrijd en vertelde Tim, op verzoek, wat zijn meest gênante moment van zijn deelname aan Wie is de Mol? was.

[caption id="attachment_31674" align="alignleft" width="300"] Portret van 'Mol' Klaas op de achterkant van het geld.[/caption]

Na de meest uiteenlopende vragen begon om 15:00 uur een spectaculaire veiling met veilingitems als de populaire jokers uit het programma, de veelbesproken skinny jeans van Cécile en een portret van de achterkant van het geld uit het zestiende seizoen, waar ‘Mol’ Klaas op afgebeeld stond.

Het portret van Klaas op de achterkant van het geld was het klapstuk van de veiling. Voor maar liefst 600 euro ging het portret met de hoogste bieder mee naar huis. Ook gaat Klaas voor ruim 300 euro bij de hoogte bieder thuis een ‘kippetje’ maken en die samen met de bieder en vier anderen op eten.

Naast de Meet & Greet, de persconferentie en de veiling konden de bezoekers zelf ook wat doen. Er waren vier ‘Experiences’, waarbij spellen uit het programma nagespeeld konden worden. Het klooster was nagebouwd, je kon het markt- en museum-spel spelen en je kon zelf lasergamen.

De eerste editie van de Wie is de Mol? Experience was een groot succes. De bezoekers, waaronder wij zelf, hebben zich zeker vermaakt en UNICEF zal ook blij zijn met het bedrag dat voor hun is opgehaald bij de veiling. Als het aan ons ligt, is de Wie is de Mol? Experience er volgend jaar weer!

Foto's: Daniël Schalk

Bekijk Wie is de Mol op TVblik.nl/wie-is-de-mol