Marketingbureau Bureauvijftig neemt ouderenzender ONS over
Bron: Pixabay

Marketingbureau Bureauvijftig neemt ouderenzender ONS over

Geschreven door Daniël Schalk

Marketingbureau Bureauvijftig neemt ouderzender ONS over. Mediabedrijf Just Media Group heeft de tv-zender verkocht aan het bureau, dat gespecialiseerd is in ouderenmarketing. Bureauvijftig hoopt tv-zender ONS met hun kennis over de 50+ doelgroep naar een hoger niveau te tillen. 

Bureauvijftig maakte eerder al twee tv-programma’s voor ONS, waaronder met Ron Brandsteder. Nu zijn zij de eigenaar. “Ik ben enorm trots dat we samen met een geweldig team de zender naar de volgende fase mogen brengen”, schrijft kersvers ONS-eigenaar Floris Venneman op LinkedIn.

Het bureau doet al jaren onderzoek naar de doelgroep via hun eigen Nationale 50Plus Panel. “We kunnen van de zender een nog groter succes maken dan dat het nu al is. En dat vooral door de inzichten die we hebben in die kansrijke 50+ doelgroep door te vertalen in nieuwe ‘nostalgische’ formats”, zegt Venneman.

ONS werd in 2006 opgericht als NostalgieNet, waarna de zender in 2015 werd overgenomen door mediabedrijf Just Media Group. De naam werd door de nieuwe eigenaar veranderd in ONS, waarna de tv-zender zich meer profileerde als ouderenzender en het een commercieel alternatief op Omroep MAX werd.