De tv-kijker van het jaar levert kijkers in

Zaterdagavond zond NPO 1 de tweede aflevering van Dé tv-kijker van het jaar uit. De tweede aflevering deed het met 851.000 kijkers minder dan een week eerder. Vorige week keken er namelijk 993.000 mensen. In dit spelprogramma zoekt Harm Edens op zoek naar dé tv kijker van het jaar. Wie dit uiteindelijk wordt, zal over drie weken bekend gemaakt worden.

Meteen na Harm nam Sanne Wallis de Vries het stokje over. De tweede aflevering van Sanne Wallis de show wist 610.000 kijkers te bereiken. Een week eerder keken er 746.000 naar de eerste aflevering van het nieuwe seizoen. Sanne Wallis de show had last van Praat Nederlands met me van RTL 4. Maar met de huidige kijkcijfers staan beide NPO 1 programma’s op de plekken acht en veertien in het kijkcijferoverzicht. 

Later op de avond wist FC Emmen nog zeker 436.000 kijkers te bereiken. Daarna was Het kwisconcert te zien. Hierin kwamen allerlei ‘hits’ voorbij uit het bekende programma De kwis van Paul de Leeuw. Dit populaire programma van BNNVARA keert niet terug op televisie. Het concert wist overigens 518.000 kijkers te bereiken. Studio Sport sloot de zaterdagavond van NPO 1 af met 659.000 kijkers.

RTL 4 scoorde weer 1.231.000 kijkers met All you need is love. Het liefdesprogramma van Robert ten Brink deed het vorige week ook al goed. Toen keken er namelijk 1.311.000 mensen. Ook daarna scoorde RTL 4 met Praat Nederlands met me ruim 1.117.000 kijkers. Een week eerder keken hier ook al 1.226.000 mensen naar. Na drie afleveringen is dit spelprogramma van Art Rooijakkers wel een succes te noemen.

Helaas kan SBS6 alleen maar dromen van deze kijkcijfers. De dansshow Dance As One deed het met 298.000 kijkers behoorlijk slecht. Een weer eerder keken er ook maar 245.000 kijkers. Direct na Dance As One zond SBS6 Waar is de Mol? uit. Hier keken in totaal 314.000 mensen naar.

De trouwshow van Kees Tol deed het nog slechter. Om 23.00 uur keken daar maar 207.000 mensen naar. Een week eerder keken hier ook maar 132.000 mensen naar. Alleen Hart van Nederland deed het beter. Daar keken namelijk 784.000 mensen naar.

Dit alles blijkt uit de kijkcijfers die Stichting Kijkonderzoek dagelijks op haar website publiceert. 

Foto: Elvin Boer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *