John de Mol neemt het ANP over

John de Mol heeft het Algemeen Nederland Persbureau (ANP) overgenomen van de Vereniging Veronica, dat maakte beide bedrijven bekend. de Mol, wil de rol van het ANP borgen voor alle mediabedrijven in Nederland.

De Mol kent op het terrein van de nieuwsvoorziening “geen sterker merk dan het ANP. Uitgerekend in deze tijden waarin fakenieuws aan de orde van de dag is, moeten we onafhankelijke berichtgeving koesteren”, zo laat hij weten.

John de Mol laat aan de NOS weten dat hij het ANP wilt gaan gebruiken voor zijn tv-zenders. Hoe en wat precies wilt hij nog niks over kwijt, maar nieuws moet volgens hem belangrijker worden binnen zijn Talpa Concern.

“Het ANP is een organisatie waar 24 uur per dag, zeven dagen in de week nieuws wordt verwerkt”, zegt de John de Mol. “Wij zijn met het Talpaconcern van plan om onze kijkers en luisteraars ‘twentyfour-seven’ te bereiken en daar hoort ook nieuws bij.” Het ANP bedient het overgrote deel van de Nederlandse mediabedrijven met nieuws, foto’s, video en radiobulletins. Daarnaast levert het persbureau diensten aan bedrijven op het gebied van mediadistributie en analyse.

Geef een reactie