Lekker Nederlands en Bijdehandjes verliezen kijkers
Geschreven door Daniël SchalkLekker Nederland trok vrijdagavond minder kijkers dan een week eerder. Vrijdag keken er 405.000 mensen naar de strijd tussen JURK! en Nick & Simon, goed voor 5,8 procent marktaandeel voor SBS6. Een week eerder keken er 527.000 mensen naar de start van het tweede seizoen.
Bijdehandjes trok na Lekker Nederland ‘slechts’ 479.000 kijkers op SBS6, goed voor 7,1 procent marktaandeel. Vorige week keken er na Lekker Nederlands 769.000 mensen naar Bijdehandjes, de onofficiële opvolger van Praatjesmakers, met multitalent Jeroen van Koningsbrugge.
RTL4 trok vrijdagavond met de tweede uitzending van het nieuwe seizoen van de talentenjacht The Voice Kids 2.040.000 kijkers, goed voor 29,3 procent marktaandeel. Vorige week keken er 1.955.000 mensen naar de start van het nieuwe seizoen met het debuut van de nieuwe coaches Ilse DeLange en Ali B.
Na RTL4 trok NPO 1 de meeste kijkers. Flikken Rotterdam, de spin-off van Flikken Maastricht, trok vrijdagavond 1.570.000 kijkers, goed voor 22,1 procent marktaandeel voor AVROTROS. De I Love The 90’s Test trok vrijdag ‘slechts’ 398.000 kijkers op NPO 3, goed voor 5,7 procent marktaandeel voor BNN.
De late avond werd gewonnen door RTL Late Night met 1.299.000 kijkers (25,9 procent marktaandeel). Hart van Nederland en Shownieuws trokken 1.048.000 kijkers (19,2 procent marktaandeel) en 801.000 kijkers (16,9 procent marktaandeel) op SBS6 en Jinek trok 754.000 kijkers (17,1 procent marktaandeel) op NPO 1.
Recensie: Bijdehandjes